PDA

View Full Version : Ska vi gå hem till...

Pee
26 December 2003, 02:38
...skogen och gå vilse?

Har bott utomlands i snart 10 år, och nu, med jul och allt, kommer jag hem för att besöka familjen, och inser att all musik ni lyssnar på är fruktansvärd.

"Vilse i skogen" med Markoolio? Va? Allvarligt? Den är inte ens humoristisk, som t.ex. "Star Trekkin'" eller "Telletubbies Say (Eh-Oh)"...

Går tillbaka via webben och ser att nästan all musik som köps i Sverige är av samma typ - antagligen producerat av Bert i Skara, och redovisat i Fame Factory... alltid med en hiskelig text, och den värsta sortens melodi. Alltid utan sångröst!

Ge oss Vikingarna, eller Curt-Hagerz, eller Björn-Leifs orkester... eller vad - in fact - som helst!!!

Gud vad hemskt,

och jag som alltid trodde det fanns talang i detta land?!

Blääääh!

Jorgen Nilsson
29 March 2004, 07:27
Eftersom större delen av singelköparna är relativt unga och inte så köpkraftiga så domineras ju singellistan av Markoolio mm..Brukar vara mer rättvisande på Albumlistorna..
Däremot att du säger att Fame Factory eleverna saknar sångröst förstår jag inte hur du kan tycka. Många utav dom har vart med i Melodifestivalen och förra året så vann ju som sagt Fame (2 st fd elever från FF).